Sakarya Akyazı’da hayata geçirilen Kuzey Marmara Otoyolu (KMO) U48 Köprü Yaklaşım Dolguları projesinde Austrotherm geoBLOCK® teknolojisi tercih edilmiştir. Proje, Türkiye’de iki farklı geoteknolojinin (geosentetik donatılı dolgu ve geofoam blok) kullanıldığı ‘’hibrit çözümlü’’ ilk köprü yaklaşımıdır.
107,5 metre ve 135 metre ortalama uzunlukta iki yaklaşım dolgusundan oluşan projede yaklaşık 6000 metreküp Austrotherm geoBLOCK® kullanılmıştır.
Mühendislik tasarımları Austrotherm Türkiye İnşaat Mühendisliği Uygulamaları Departmanı tarafından geliştirilen “Kuzey Marmara Otoyolu U48 Köprüsü Yaklaşım Dolguları” ilave bir zemin iyileştirmesi yapılmadan inşa edilmiştir. Aynı zamanda projede Austrotherm Türkiye mühendisleri tarafından kurulan ölçüm istasyonları ile kapsamlı bir enstrümantasyon programı da uygulanmaktadır.
Austrotherm geoBLOCK® teknolojisinin zeminde taşıma gücü ve farklı-toplam oturma sorunu olan bölgelerde herhangi bir zemin iyileştirmeye gerek duyulmadan mevcut yükün hafifletilmesi amacıyla kullanılabilir olması projede tercih nedeni olmuş, geleneksel toprak dolgudan 100 kat daha hafif olması ve bu sayede ağır iş makinelerine ihtiyaç duyulmadan hızlı imalat imkanı sağlaması da hem zamandan hem de bütçeden tasarruf sağlamıştır.
© 2024 Austrotherm